Without a doubt, handmade lace is always a piece of art. Enjoy!
"Atunci li s-au deschis ochii la amandoi si au cunoscut ca erau goi si au cusut frunze de smochin si si-au facut acoperaminte" FACEREA 3:7. Carti mestesuguri, tutoriale, haine vintage, palarii vintage, bijuterii si accesorii vintage, marochinarie vintage, arta populara romaneasca, croset, broderii, pasmanterii, cusaturi romanesti, DIY si handmade.
Pagini
- Acasa
- Albume arta
- Haine vintage
- Accesorii
- Tutoriale
- DIY
- Cărţi meşteşuguri
- Cusaturi romanesti
- Palarii vintage
- Arta populara romaneasca
- Broderie manuala
- Rochii epoca
- Port popular romanesc
- Valize vintage
- Marochinarie vintage
- Sfaturi practice
- My vintage collections blog
- My rare old books blog
- My personal website
- My entire social presence
- My Flickr
- Donatia zilei
miercuri, 14 decembrie 2011
duminică, 4 decembrie 2011
Macrame
Măiestria iniţiaţilor in impletituri culminează cu macrame-ul care reprezintă una din minunatele indeletniciri artistice născute din necesitate.
Potrivit Wikipedia, macrame-ul reprezintă o formă de artă textilă prin care produsele sunt innodate şi nu ţesute sau tricotate. Cei mai exprimentaţi lucrători de macrame sunt marinarii care se indeletniceau cu felurite soiuri de impletituri cunoscute sub denumirea de nod marinăresc. Totuşi, pe vremea lui Alexadru Macedon, o impletitură stranie l-a pus pe acesta la incercarea de a demonstra că era discipolul lui Aristotel: Nodul Gordian.
Nodul gordian lega jugul de oiştea carului de luptă al legendarului intemeietor al Imperiului frigian din Asia Mică (Gordion). Dupa spusele unui oracol, cel care reuşea să desfacă nodul urma să devină stăpânul Asiei. In 333 i.Hr. Alexandru cel Mare a rezolvat uşor problema: a tăiat nodul cu sabia. Astăzi expresia este folosită in sens figurat şi desemnează rezolvarea unei probleme complexe prin mijloace neobişnuite.
sâmbătă, 3 decembrie 2011
Cadouri croşetate
Decoraţiune croşetată pentru carafă şi pahare |
Carafa cu apă rece care insoţea şerbet-ul de trandafiri sau cacao, se golea cu fiecare nou musafir sosit la o şuetă amicală despre toate cele... Scenetele româneşti cu savoarea lor, evocă şueta cu dulceaţă sau şerbet de pe vremuri. Amarul vieţii indulcit de o linguriţă de dulceaţă, "stins" cu o inghiţitură de apă...
Decoraţiunea croşetată din bumbac şi decorată cu aplicaţii de cotton perle, putând fi oricând un cadou croşetat, include şi o simbolistică mistică: 12+1 pahare şi Carafa care conţine intreaga cantitate de apă ce intră in toate paharele, până la ultimul. Esoterie şi croşeturi... Subtilă asociere simbolistică pentru cei ce scrutează Nevăzutul... Valoarea unui dar constă in consistenţa Simbolului pe care il include, nicidecum in preţul falic al achiziţiei.
sâmbătă, 26 noiembrie 2011
Cusături româneşti- Cusături populare din România
"Este ştiut faptul că arta noastră populară este o moştenire scumpă pe care ne-au lăsat-o inaintaşii noştri.
Cusăturile populare fac parta integrantă din Tezaurul artei noastre populare. Fiecare motiv pe care îl aplicăm pe pânză, are o formă, o mişcare, o culoare aparte. Creatorul anonim, după fantezia sa, adaugă sau scoate unele elemente dintr-un motiv şi astfel se nasc variantele şi bogăţia de motive populare"...
Autoarea
Practicarea oricărui meşteşug făcea apropierea dintre oameni rodnică in sensul că stârnea, atât emulaţia cât şi altruismul comunitar, mai ales cu ocazia şezătorilor unde puteai face schimb de experienţă şi iţi puteai demonstra şi priceperea. Claca, şezătoarea, au rămas Instituţii Comunitare cu Spirit puternic fapt ce nu face populară o astfel de imprejurare de Vatră.
Cărţi despre covoare
Inceputul meşteşugului de producere a covoarelor este foarte vechi. El a apărut ca urmare, pe de-o parte a necesităţii oamenilor de a produce ţesături groase pentru a le aşterne pe pardoselile locuinţelor reci, iar pe de altă parte, ca urmare a creşterii producţiei de lână, in urma dezvoltării creşterii animalelor, mai ales a oilor şi a caprelor cu lână fină.
Până in prezent, nu se poate preciza perioada când a inceput producerea covoarelor, deoarece lipsesc dovezile reale şi sigure.
Unii cercetători, care au studiat istoricul artei covoarelor orientale, mult timp au considerat că arta covoarelor ar fi luat naştere in Evul Mediu, bazându-se pe cel mai vechi covor innodat ajuns in zilele noastre, care nu trecea de secolul al XIII-lea.
Această părere a fost fundamental schimbată când, cu ocazia săpăturilor arheologice, s-au găsit două exemplare de covoare innodate.
Acestea au fost descoperite in anul 1949 de către colectivul de cercetători condus de savantul arheolog S.I. Rudenko, in Asia Mică. In cursul săpăturilor, s-au descoperit camere mortuare ce datează din secolul V î.e.n., iar in morminte s-au găsit mai multe obiecte, printre care şi două covoare innodate manual.
sâmbătă, 19 noiembrie 2011
luni, 7 noiembrie 2011
Tutoriale reparaţii haine, accesorii şi diverse(2)
Inlocuirea căptuşelii uzate a unui palton
Inlocuirea căptuşelii uzate a unui palton poate părea un act de bravură in lipsa experienţei. Vă asigur că nu este aşa.
Pentru acest sport extrem aveţi nevoie de următoarele:
1)- Un palton de sacrificiu;
2)- Un cupon de căptuşeală, sau dacă este prima dată când incercaţi acest experiment, poate fi şi căptuşeala demontată de la un palton cu multe măsuri mai mare decât cel supus experimentului galactic.
Cuponul de căptuşeală, in cazul că vă hotărâţi pentru această variantă, trebuie să aibă in total lungimea corpului paltonului, plus lungimea mânecii, plus minim 10% adaos.
Adaosul de lungime este necesar pentru prespălarea cuponului inainte de a-l croi. Dacă-l veţi croi inainte, il veţi mai cumpăra odată, căci ţesăturile pentru căptuşeli fiind din fibre vegetale, se contractă atunci când le neteziţi cu fierul de călcat cu aburi!
3)- Accesorii decorative după imaginaţie şi preferinţă;
4)- Furnituri just in case: perniţe, ţesătură termocolantă(lipitură), pânză din sacul cu provizii adunate in timp... Aceste materiale pot fi necesare in cazul când cele originale sunt degradate definitiv(pungi de buzunare, spre exemplu), cutia cu aţe...
5)- Instrumente de "tortură": foarfeci, centimetru de croitorie, rigle, cretă plus răbdare...
Presupunând că maşina de cusut şi fierul de călcat nu lipsesc, spuneţi o rugăciune, luaţi-vă adio de la liniştea dinainte şi haideţi la drum.
Aşezaţi-vă confortabil la masa de "consiliu", dotaţi-vă din plin cu diverse paleative: cafea, ceai, limonadă and so on, inspiraţi ultima "gură" de aer fără griji, eventual capturaţi-l intr-o sticlă pe care o puteţi eticheta cu: AER FĂRĂ GRIJI, apucaţi foarfeca de dimensiuni rezonabile ca să nu intraţi in conflict cu "Eddie Omul-Foarfecă" şi porniţi ceasul:
1)- Descoaseţi cu vârful foarfecii căptuşeala cusută de jur-imprejurul paltonului, incepând de la poale până in partea opusă. Descoaseţi şi imprejurul mânecilor ca să nu rămână căptuşeala suspendată.
2)- Descoaseţi părţile componente ale ansamblului de detalii: piepţi, clini(dacă există), mâneci.
Este obligatoriu să descoaseţi nu să decupaţi rezervele de cusut, căci in acest caz s-ar pierde cote din dimensiunea căptuşelii ulterioare, aceasta fiind mai mică.
3)- Neteziţi cu fierul de călcat toate detaliile după ce le-aţi imperecheat şi aliniat cât mai exact posibil prin suprapunere.
4)- Neteziţi cu fierul de călcat cuponul de căptuşeală sau detaliile recuperate de la altă haină ca alternativă.
5)- Luaţi o pauză de recuperare post-traumatică şi pregătiţi-vă sufleteşte pentru apoteoză: CROITUL!
6)- Intindeţi cu curaj cuponul de căptuşeală(sau alternativa) pe "masa de sacrificiu". Nu uitaţi: cuponul este impăturit pe dublu intotdeauna!
7)- Aliniaţi cât mai economic de-a lungul cuponului, doar câte o bucată din perechea de detalii componente ale căptuşelii: un piept, un clin de faţă(dacă există), un clin de spate(dacă există), spate, faţă mânecă, dos de mânecă(dacă aceasta are două detalii). Incercaţi să vă folosiţi imaginaţia gândindu-vă că vă aflaţi intr-un atelier de haute-couture şi că de voi depinde să "livraţi" comanda de restaurare de lux aflată pentru moment in "atelier".
8)- Dacă nu aveţi incă experienţă, prindeţi cu bolduri detaliile de cupon ca să nu alunece la contactul cu foarfeca, deplasându-se din contur.
9)- Decupaţi incet, cu răbdare şi detaşare, toate detaliile.
10)- Veţi avea perechi de detalii pe care trebuie să le separaţi "in oglindă": stânga-dreapta, marcându-le pe dos cu creta pentru a le deosebi de faţă, astfel incât, atunci când le veţi coase, să nu incheiaţi detaliile pe aceeaşi parte.
11)- Ansamblaţi detaliile la maşina de cusut păstrând aceeaşi rezervă de cusut pe care a avut-o căptuşeala veche. Ansamblaţi mai intâi corpul, urmat de mâneci(de-a lungul cusăturii uneia dintre mâneci lăsţi o fantă de aprox. 15 cm.), după care uniţi-le intre ele formând intregul. Propuneţi-vă să nu daţi greş iar victoria va fi a voastră.
12)- Neteziţi cusăturile ansamblului. fie pe-o parte, fie despărţindu-le. Mai util ar fi să le neteziţi pe-o parte, dat fiind că atunci când veţi curăţa haina, cusăturile vor rămâne cuminţi la locul hotărât de artistul din voi.
13)- Incepeţi montarea de jur-imprejurul hainei, ghidându-vă dacă e cazul, cu câteva bolduri pe traseul cusăturii de imbinare. Neteziţi cusătura cu fierul de călcat.
14)- Aşezaţi haina pe un bust(dacă există) sau pe o persoană rezistentă la stress şi rectificaţi cu foarfeca "burţile" care atârnă in jurul tivului şi mânecilor. Rectificarea trebuie să fie până la limita muchiilor tivului şi mânecilor. O altă alternativă ar fi să aşezaţi haina pe masă procedând la aceeaşi operaţie, in cazul că nu are cine să vă ajute.
15)- Incheiaţi tivul, iar mânecile se incheie astfel: se aşează "in oglindă" rezerva de cusut a căptuşelii faţă de muchia de stofă. Mâneca hainei şi cea a căptuşelii se află in opoziţie astfel incât, când veţi intoarce haina pe faţă(prin fanta prevăzută la una dintre mânecile căptuşelii), aceasta se va aşeza corect. Inchideţi fanta de pe mânecă. Dacă procedura este prea dificilă, coaseţi tivul mânecii de mână. Neteziţi tivurile de final.
Cam asta ar fi. Dacă aveţi nelămuriri daţi-mi de veste.
sâmbătă, 5 noiembrie 2011
Tutoriale reparaţii haine, accesorii şi diverse(1)
In vremuri de criză de orice fel ar fi ea, devenim prin forţa imprejurărilor mai atenţi cu bugetul atingând chiar o stare de frustrare atunci când nu mai putem păstra obiceiurile de dinaintea momentului impus de conjunctură.
Continuăm să dorim dar nu izbutim să mai putem. Uitând să fim economi şi calculaţi luând exemplu de la părinţi şi bunici greu incercaţi de Istorie la acest capitol, intrăm in panică şi gata: cedăm.
Continuăm să dorim dar nu izbutim să mai putem. Uitând să fim economi şi calculaţi luând exemplu de la părinţi şi bunici greu incercaţi de Istorie la acest capitol, intrăm in panică şi gata: cedăm.
Ce-ar fi dacă, insă, in loc să ne umplem de nervi, am trage adânc aer in piept, am pune un ibric cu apă pe foc şi am pregăti o cafea... Aşezaţi pe scaun, lângă fereastră, cu ceşcuţa in faţă, eventual sau neapărat cu o ţigară am trece la TEMA cea mai stingheră pe care o amânăm Sine Die: evaluarea temeinică a tuturor resurselor de care dispunem.
Este posibil să nu ne placă ce vom descoperi, dar tot nu putem schimba Realitatea pe Iluzii! E ca şi cum am fi prezentaţi Conştiinţei noastre şi n-am avea pe unde "să scoatem cămaşa"... cum se spunea cu tâlc inainte vreme... Propun direct teme interactive de impărtăşire de cunoştinţe din domeniul artei vestimentare, de sprijinire a tuturor celor dornici să inveţe prin bunăvoinţa tuturor celor care au acumulat Cunoaştere şi doresc să o transmită celor care au nevoie de ea.
Oricine doreşte să publice un sfat util este invitat să o facă atât la rubrica de comentarii cât şi ca articol de fond, trimiţându-mi materialul pe email, indicând tema, o scurtă prezentare şi, evident, numele(şi link-ul site-ului sau blogului, dacă există).
Din neştiinţă urmată de neputinţă( no offence), dacă se strică un fermoar la fustă, pantalon, canadiană, aruncăm obiectul, nu-i aşa?...
Dacă ne-a ciupit o molie paltonul iar căptuşeala a cedat la cusături măsura este aceeaşi: il aruncăm şi facem credit(achitând de cel puţin 2-3 ori mai mult valoarea iniţială, dacă avem fericirea să mai apucăm).
Dacă am pus fierul incins pe cea mai frumoasă fustă din dressing-room, soarta ei este pecetluită.
REFUZĂM să credem că vom putea să facem singuri ce nu mai pot face nici cei care pretind a fi specialişti, uscându-vă la buzunar! Incă avem inerţia delegării propriei responsabilităţi altora.
Pe rafturile magazinelor abundă ţesături la preţuri considerabile, incluzând şi furnituri plus accesorii, motiv pentru care descurajarea faţă de un produs de comandă este aproape totală.
Achiziţia de la magazinele SH este o soluţie pentru low budget până in momentul in care se strică ceva la acel obiect şi ajungem de unde am plecat: cercul vicios al cumpărăturilor fără sfârşit...
Ce-aţi zice de primul tutorial de inlocuire a căptuşelii unui palton(căci tot se apropie frigul) de prin cufărul bunicii şi accesorizarea lui cu diverse pasmanterii de Epocă, transformându-l intr-o bijuterie vestimentară?...
vineri, 19 august 2011
Cusături româneşti
Dezvoltându-se odată cu formele vieţii sociale, portul popular românesc se manifestă ca unul din elementele de bază ale culturii noastre. Primele observaţii referitoare la importanţa cunoaşterii elementelor de vestimentaţie, fie ele de curte sau populare, ca mesaje ale culturii naţionale, sunt făcute de Al. Odobescu, părintele istoriei de artă şi arheologiei româneşti. Costumul popular ajunge chiar in garderoba Reginei Maria şi doamnelor din Suită. Elisa I. Brătianu, sora lui Ionel Brătianu, Prim-Ministru al României(1922-1927), autoarea Albumului de "Cusături Româneşti", donează personal Muzeului de Etnografie, Artă Naţională, Artă Decorativă şi Industrială( infiinţat in anul 1906), numeroase piese de o valoare estetică şi istorică inestimabilă. Prima personalitate care a găsit cu cale de a fi infiinţat un Muzeu dedicat exclusiv artei pământene, a fost AL. Tzigara-Samurcaş. Albumul alcătuit de Elisa Brătianu conţine planşe cu izvoade culese din regiunile ţării noastre bogate in vestigii cultural-artistice, mărturii ale inaintaşilor, care nu pot fi şterse nicicum din Patrimoniul Universal al Rasei Omeneşti.
marți, 16 august 2011
Rochie din In şi Dantelă handmade laolaltă...
Vorbeam de etnovintage, fie de-o ie cu brâu din ştergar de borangic şi vintage jeans, fie de vreo bluză croşetată de inspiraţie rustică, toate sunt timeless căci n-are ce să treacă. Inul are o vârstă venerabilă fiind apreciat din Egipt incoace, dantela aşteaptă mereu in cufăr pentru a fi reloaded...Iar o rochie care le conţine pe amândouă mai că merge pentru o fugă, undeva, departe de oraş... Cât despre croşetat, este antistres fără putinţă de tăgadă...
Dimensiunile rochiei
Spate: 38 cm
Bust: 96 cm
Sub bust: 74 cm
Talia: 76- 78 cm
Şold: 100 cm
Lungime: 92 cm
Abonați-vă la:
Postări (Atom)